Handleiding

Strijk mijn hemd
blink mijn schoenen
en was mij tot ik voor het eerst sinds lang weer echt proper ben
(dit is uw eerste leugen)

Vertel mij hoe graag ge mij had kunnen zien
vertel straks de rest van de wereld waarom ge dat gelukkig toch niet gedaan hebt

Baar mij op
Laat mij een dag rusten
een nacht drogen
en steek mij in brand
(cremeren is maar camouflage)
stook me heet genoeg
ik verdien geen brokjes

Verstrooi mij dan nog
ergens tussen Laika en Gandhi in
ergens tussen de mishandelde hond
en de man die een held werd omdat hij vooral niet wilde vechten

Ik zorg zelf wel dat ik vergeten word

Op een dag kan u vast een handleiding voor mij gebruiken.

Uw zoektocht kan hier eindigen…

~ door Groove G. op januari 22, 2014.

3 Reacties to “Handleiding”

  1. Als het erop aankomt om een beeld te bedenken bij dit gedicht, dan vind ik dat van Lucien Wijckmans best wel toepasselijk (http://wouter7.blogspot.be/2007/04/gedicht-bij-een-foto-van-lucien.html).

  2. Ik dacht zelf aan ‘There will be no miracles here’ van Nathan Coley…

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nathan_Coley

  3. ‘Cremeren is maar camouflage’
    Een deel van het huishoudelijk afval
    – de samenstelling ongeschikt
    noch voor recyclage
    noch hergebruik-
    luitig de verbrandingsoven in.

Geef een reactie

 
