Oh gij peroxide schoonheid

Een ode aan mijn verse buurvrouw, en bij uitbreiding aan alle geblondeerde vrouwen.

Oh gij peroxide schoonheid, gij geblondeerde koningin
Perfect gevuld tot aan uw randen, alles past er net niet in
Spreken doet ge met uw handen, ge maakt maar weinig woorden vuil
Gij zijt de totaalervaring, waarvoor ik al mijn nachtrust ruil
Uw weke delen zijn als honing, de wereld is uw boterham
Er is geen noodlijdend bedrijf dat ik liever overnam
Dan dat van uw zo witte haren, van uw geschilderde gezicht
De nacht bracht ons hier samen, en nu is het weer licht.

Oh gij peroxide schoonheid, gij gebleekte wondervrouw
Er bestaat geen beter duo, dan dat prachtig paar van jou
Uw talenten zijn ontelbaar, en zelfs als ik tellen kon
Vond ik geen halve mens op aarde, die zo kan bruinen zonder zon
En toch, mijn peroxide schoonheid, gij vergulde halfgodin
Een douche kunt ge nog nemen, maar ontbijt zit er niet in

~ door Groove G. op augustus 4, 2012.

3 Reacties to “Oh gij peroxide schoonheid”

  1. Eist direct de aandacht op, met enkele eruit springende regels (2e) en beelden, en een gevat slot. Fijn!

  2. En hier is het ook zo stil… zonde.

  3. ben je ingeslapen Groef?

Geef een reactie

 
