Dag 11

Ik ben een wankele astronaut, Lief.

En uw zwaarteveld is onvoorspelbaar, dus samen zijn wij stof genoeg voor minstens één rampenfilm.

En toch blijf ik ruimteschepen bouwen, zoek ik nieuw tuig om mee te landen.

Ook zonder garantie op succes blijft ge die moeite waard.

 

Ik ben maar een manke astronaut, Lief.

En gij zijt onherbergzaam als een koperen planeet.

Soms vergeet ge rond de zon te draaien en soms draait ge zo snel om uzelf dat ik uit uw baan geslingerd word.

Hoe verder ik van u wegdrijf, hoe groter mijn gebreken tonen.

 

Want ik ben een wankele, manke astronaut, Lief.

Maar zolang ge niet groen uitslaat, blijft ge blinken aan mijn hemel en weiger ik u op te geven.

~ door Groove G. op juni 27, 2012.

Geef een reactie

 
