Ook ik was ooit een astronaut, Lief.

Ook ik was ooit een astronaut, Lief.
Maar mijn ruimtepak is rafelig en lijkt een maat gekrompen.
Sterrenstof ligt metersdik op mijn vizier.
En zijn gewichtloosheid is mijn lichaam ondertussen weer vergeten.
De zwaartekracht houdt zelfs mijn voeten op de grond.
Mijn moonboots hebben hier op aarde al hun grip verloren.
Een wandeling met Laika klinkt slechts als een verre droom.
En toch was ik ooit een astronaut, Lief.
Dus al staat mijn ruimteschip te roesten en werd het in jaren niet getankt.
Als gij wilt, zal ik weer draaien in de baan die gij verlangt.

Met mijn vriendelijke groeten aan, onder andere, San F. Yezerskiy.

~ door Groove G. op maart 27, 2012.

Geef een reactie

 
